Dopravní stavby v rámci sjednocení Německa mají být hotovy do roku 2017
26.9.2008
Nejdůležitější dopravní projekty spojující bývalé Západní a Východní Německo mají být dokončeny do roku 2017. Tento časový horizont uvedl 27.8.2008 v Berlíně spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. Dopravní projekty německého sjednocení byly zahájeny v roce 1991 a do konce roku 2007 bylo v jejich rámci prostavěno 27,4 miliardy eur, což je více než dvě třetiny celkové plánované investiční sumy. V průběhu září letošního roku bylo kompletně dokončeno 9 ze 17 stavebních projektů, např. 70 km dlouhá dálnice A73 z Lichtenfelsu v Bavorsku do Suhlu v Duryňsku. V železniční výstavbě je hlavní důraz kladen na spojení Berlína s Mnichovem vysokorychlostní tratí ICE (InterCity-Expres). Po vybudování trasy Berlín- Lipsko byla jízdní doba na této trase zkrácena o 75 minut. Úsek Lipsko/Halle- Erfurt má být podle slov ministra dopravy Tiefenseeho hotový do roku 2015 s celkovými odhadovanými náklady ve výši 2,68 miliardy eur. Dílčí úsek Ebesfeld- Erfurt má být pak uveden do provozu do konce roku 2017. Po dokončení tohoto spojení by jízdní doba expresu ICE z Berlína do Mnichova měla klesnout pod 4 hodiny. Dopad dopravních projektů sjednocení hodnotí ministr Tiefensee bezvýhradně pozitivně. Dálnice A20 Lübeck- Štětín podle něj významně podporuje cestovní ruch v Meklenbursku- Předních Pomořanech a solární průmysl v Sasku-Anhaltsku zase profituje z dálnice A9. Tato dálnice údajně sehrála důležitou roli i při rozhodování přepravní a logistické společnosti DHL, která na letiště Lipsko/Halle umístila svůj supermoderní evropský letecký nákladní terminál. (29.9.2008 – zdroj: Newsletter Velvyslanectví SRN v ČR ze dne 26.9.2008).