Důležité legislativní změny v Německu v roce 2015
3.2.2015
Jak jsme Vás již informovali před časem, byla v Německu s účinností od 1.1.2015 zavedena minimální mzda. Více podrobností k podmínkám minimální mzdy naleznete v našem předchozím článku zde.
Další důležitou změnou je připravované rozšíření mýtného pro silniční nákladní autodopravu. Od 1.7.2015 by se síť zpoplatněných komunikací měla rozrůst o 1.100 km čtyřproudých hlavních silnic. Dále by do systému mýtného měla být od 1.10.2015 nově zahrnuta i vozidla o celkové hmotnosti přesahující 7,5 t. Momentálně platí mýtné pro nákladní automobily na cca 12.800 km spolkových dálnic a 1.200 km spolkových hlavních silnic a platí pouze pro vozidla s celkovou hmotností nad 12 t. Od 1.10.2015 by rovněž měla vstoupit v platnost nová pravidla pro výpočet výše mýtného, které bude odstupňováno podle počtu náprav vozidla. Spolková vláda si od rozšíření mýtného slibuje dodatečné příjmy ve výši 875 milionů EUR za období 2015 až 2017. Tyto prostředky by podle německé vlády měly být použity na správu, opravy a budování silniční sítě.
Ke konci prosince 2014 skončila roční přechodná lhůta pro výměnu autolekárniček. Od ledna 2015 tak všechna silniční vozidla musí být vybavena autolekárničkou s novým obsahem podle normy DIN 13164. Mimo jiné tato norma předepisuje čtrnáctidílnou soupravu náplastí nebo vlhčené ubrousky pro čištění pokožky. Konkrétní obsah autolekárničky podle nových předpisů naleznete např. zde.
Další důležitou změnou týkající se také oblasti automobilové dopravy je zahájení platnosti emisní normy EURO 6 pro nové automobily od 1.9.2015. Podle této normy smí nová vozidla emitovat na jeden ujetý kilometr pouze 80 místo 180 mg oxidů dusíku (NOx), což může být problém zejména pro vozidla s naftovými motory. Německé úřady jako oficiální zdůvodnění zavedení této normy uvádějí zhoršující se kvalitu ovzduší v německých městech, která mají údajně značný problém právě se znečištěním oxidy dusíku z automobilové dopravy.