Němci plánují utratit za vánoční dárky 266 EUR na hlavu – o tři procenta více než v loňském roce
28.11.2016
Podle nejnovější studie poradenské firmy EY, zveřejněné na konci listopadu 2016, očekává německý maloobchod rekordní tržby. Němci se chystají za letošní vánoční dárky utratit více jak 18 miliard Euro, na obyvatele je to 266 EUR, což představuje o tři procenta vyšší útratu než v roce 2015.
„Zaměstnanost v Německu dosáhla rekordní úrovně. Díky vysoké úrovni mezd, nízké inflaci a poklesu nákladů na energii mají Němci více peněz ve svých peněženkách,“ řekl EY konzultant Thomas Harms.
Studie dále ukázala, že celých 71% obyvatel dává přednost nakupování vánočních dárků ve městě a pouze 9% nakupuje dárky online. Během předvánočních nákupů totiž lidé mnohem méně vyhledávají výhodné nabídky a spíše dávají přednost příjemné vánoční atmosféře spojené s adventním obdobím. To nahrává specializovaným obchodům, které tak i letos očekávají zvýšený zájem ze strany zákazníků. Studie rovněž i ukazuje, kde lidé za dárky nejvíce utrácejí. Ve specializovaných obchodech se očekává nárůst o 3% na 39%. Necelou třetinu (26%) rozpočtu na vánoční dárky utratí lidé v online obchodech. Naopak mnohem méně lidí plánuje nakupovat dárky v obchodních domech. Podle studie provedené společností EY jde dokonce o pokles z 26% na pouhých 15%.
Dalším zajímavým trendem je i velké množství dárkových poukazů či peněz, které pod stromečkem lidé najdou. Čtvrtina vánočního rozpočtu totiž padne právě na poukazy nebo na peníze. EY expert Thomas Harms to vysvětluje tím, že starší generace dnes stále méně ví, jak dnešní mladou generaci obdarovat.
Zdroj: www.ey.com