Optimismus německých spotřebitelů roste
27.7.2009
Němečtí spotřebitelé si zjevně z finanční krize nedělají vrásky a opět si užívají nakupování. Podle nejnovější studie společnosti Gesellschaft für Konsumforschung (GfK) se v červenci výrazně zlepšila konzumní nálada německých spotřebitelů. Spotřebitelé podle této studie ve srovnání s předchozími měsíci vkládají větší naděje do hospodářského oživení a očekávají vyšší příjmy. To je vede ke zvýšeným výdajům. Spotřebitelský optimismus podporuje i nízká míra inflace, která drží na uzdě zdražování, zaručuje stabilní ceny a zvyšuje tak reálnou kupní sílu německého obyvatelstva. Vzhledem k těmto skutečnostem se index spotřebitelského optimismu pro měsíc srpen zvýšil na 3,5 bodu, poté co v červenci dosáhl 3,0 bodu. Podle některých německých ekonomických expertů lze pozitivní vývoj na spotřebitelském trhu vysvětlit částečně i faktem, že přes finanční krizi zatím nebyl výrazněji postižen německý trh práce. S určitou nejistotou však experti hledí směrem ke konci letošního roku, kdy by nečekaný výraznější nárůst nezaměstnanosti mohl celou situaci zhoršit. Růst počtu nezaměstnaných by totiž kromě snížení počtu koupěschopných spotřebitelů mohl i nezanedbatelně vystrašit ostatní spotřebitele, kteří by vlivem toho mohli začít výrazněji šetřit. (27.7.2009 – Zdroj: Süddeutsche Zeitung)