Přejít na obsah

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

11.9.2018

Zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých měst se šíří

V únoru letošního roku rozhodl spolkový správní soud v Lipsku o tom, že zákazy vjezdu dieselových automobilů do center německých vjezd jsou principiálně přípustné. První tento zákaz zavedlo město Hamburg. Nyní jej bude následovat Frankfurt.

Účelem zavedení těchto zákazů má být zlepšení ovzduší v centrech velkých německých měst. Znečištění ovzduší ve Frankfurtu nad Mohanem především vlivem intenzivní silniční dopravy již delší dobu překračuje povolené limity. Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DHU) podala v souvislosti s touto skutečností žalobu k soudu a soudní spor vyhrála. Město Frankfurt tak musí od února 2019 zavést zákaz vjezdu vozidel nesplňujících alespoň emisní normu EURO 5 do centra města. Od září 2019 má být zákaz vjezdu rozšířen na vozidla s normou EURO 5.

Tento zákaz bude mít významný negativní vedlejší efekt na výrobce a prodejce automobilů a dotkne se i tisíců majitelů aut. Ojetá dieselová vozidla se prakticky přes noc stala problémem pro jejich držitele i celý automobilový trh. V případě prodeje těchto vozidel musí jejich současní majitelé počítat s významnými ztrátami. Největší německý autoklub ADAC dokonce v této souvislosti vydal varování spotřebitelům, aby při pořízení nového vozidla vybírali výhradně z automobilů na benzínový nebo elektrický pohon anebo alespoň vyčkali, než bude zavedena nová emisní norma EURO 6d-Temp, kterou budou muset splňovat veškerá vozidla uvedená na trh po září 2019. Zákazy vjezdu do center německých měst by se s největší pravděpodobností vozidel splňujících tuto normu týkat neměly.

Očekává se, že podobné zákazy brzy zavedou i další velká německá města. Nejpravděpodobnějšími kandidáty jsou Berlín, Mnichov a Kolín nad Rýnem. Předpokládá se, že německým automobilkám tím vzniknou ztráty ve výši 2 až 3,5% jejich operativního zisku. Držitele problematických vozidel může mírně uklidnit informace, že nejsou vyloučena odškodnění. Zejména frankfurtským majitelům dieselových vozidel se doporučuje najmout si advokáta a nechat si prověřit případné nároky na odškodnění. Nelze totiž vyloučit, že žaloby na náhradu škody budou u soudu úspěšné a spolková země Hesensko bude muset dotčené majitele aut odškodnit.

 

 

 

 

Autor: Matěj Vokáč Datum poslední editace: 11.9.2018

Sdílejte článek s přáteli: Facebook Twitter E-mail

1 000+ klientů, kteří nám důvěřují

Pomohli jsme velkým i malým firmám s podnikáním v Německu.

V Německu se vyznáme. Díky více než 20 letům zkušeností a spolehlivým partnerům na místě.

Jsme tu od roku 2001

Více než 20 let zkušeností.

1 000 + klientů

Vice než tisíc klientů z ČR, SK, DE, AT a CH

Pobočka v Německu

Máme vlastní pobočku v německém Regensburgu

Síť partnerů

Unikátní síť prověřených partnerů v Německu

Jsme připraveni vám pomoci uspět v Německu

Chtěli byste využít našich služeb? Nebo vás zajímá cokoliv o podnikání v Německu? Jsme tu pro vás.

Volejte

+420 296 348 207

Po - Pá: 9:00 - 17:00

Pište

office@exportdosrn.cz

Obvykle odpovíme do 24 hodin

Zastavte se v kanceláři

Václavské náměstí 808/66

110 00 Praha 1
Po předchozí domluvě